Min blog er flyttet!

du vil automatisk blive sendt videre til den nye. Hvis ikke, klik her
http://klikkerklog.dk/blog/
Husk at opdatere dine bookmarks.

lørdag den 25. april 2009

Det' en "ommer"...

Efter et meget inspirerende foredrag med "10 gode råd til success" i konkurrence lydighed, er der virkelig blod på tanden, og nu skal vi bare til at være mere organiserede! Efter en rigtig dejlig "pep-talk" om at man kan hvad man vil, og vi kan alle blive verdensmestre... Glem janteloven... er vi klar til at indtage ringen igen snart! Men pep-talken har altså også betydet at ting jeg før så som OK, ikke længere er OK (var der nogen der sagde stillingskift??). Der er et eller andet med skiftet dæk-sit der bare ikke er som det skal være. Nogle gange kigger Nova forvirret på mig og bliver liggende, andre gange ser hun helt forskrækket ud og rejser sig måske 2 skridt langsomt op i en meget halvhjertet sit... altså må jeg konstaterer at hun ikke helt forstår hvad det går ud på! Derfor er det en "ommer" og vi træner nu adfærden helt om, og denne gang til en energisk "hop-sit" i stedet for det kravleri vi før har haft gang i. Når nu adfærden sidder i skabet skal jeg også have fundet en anden kommando... det der "sit" bliver altså bare sagt i alt for mange andre sammenhænge... så én særskilt "konkurrence-kommando". Og hvorfor ikke også lige kigge lidt på de andre skift når nu vi er igang? Stå-dæk ser jeg meget gerne bliver til en folde-dæk, så det er også en ommer. Alle skift til stå er lige i skabet:)

Derudover har vi jo en masse ting der skal trænes til klikkeruddannelsen, og efter at være blevet bekræftiget i min "værdi-overførelses-teori- fra- kasseøvelse-til-apport" er jeg igen blevet overbevist om, at den øvelse nok skal komme til at lykkes en dag. Træningsloggen bliver også skrevet på lige præcis den øvelse så jeg kan følge fremskridtene. Derudover har vi valgt "følge target-stick 2 omgange om fører", og det går nogenlunde, men lidt langsomt fremad. Det er ikke en øvelse der skal gentages for mange gange.
Nu har vi holdt to dages træningspause, så i morgen tidlig-tidlig skal vi endelig igang igen med en omgang træning inden mit dejlige hvalpehold kommer på banen... og gid vejret bliver som idag:)

Ingen kommentarer: