Min blog er flyttet!

du vil automatisk blive sendt videre til den nye. Hvis ikke, klik her
http://klikkerklog.dk/blog/
Husk at opdatere dine bookmarks.

onsdag den 3. december 2008

1 down 1 to go...

Dagen idag stod på 1 stk. eksamen. Vel overstået, og man er som født på ny! Nu mangler der kun én mere om et par uger.
Så idag var der ingen stress, og jeg havde masser tid til både at bage lidt flere hundkiks, og få trænet med Nova.
Vi har fået trænet lidt rally øvelser så vi er lidt forberedte når vinteraktiveringen i DAF står på rallylydighed. Vi har trænet på 365 graders vending til venstre. Idéen er vidst at hund og fører skal dreje 365 grader på stedet. Her kom bagpartskontrollen virkelig til sin ret. I stedet for at bruge skamlen brugte jeg istedet idag et skærebræet, så hun næsten føler at hun står på gulvet. Jeg gjorde som jeg ellers gør når vi træner på skamlen, og vi kom hurtigt op på halvanden drejning. Da jeg var tilpas rundtosset gik vi videre til øvelsen "at bakke i pladsposition". Her måtte jeg have sofaen til hjælp. Jeg plaserede Nova ved enden af sofaen, og stillede mig selv på den anden side. Hun kan allerede kommandoen "bak", så efter kommandoen fulgte jeg med hende og klikkede for få skridt. De første mange gange måtte jeg stå med front mod Nova, men derefter begyndte jeg at kunne dreje mig mere og mere så jeg kom nærmere en normal plads position. Vi fik to gentagelser hvor jeg kunne gå korrekt ved siden af hende. Sofaen hjælper til at hun ikkee går skævt, men holder sig til mit venstre ben.
Så var det videre til lidt "hold fast" træning. Nova er stadig dækket af når vi træner denne øvelse, for at undgå at hun igen begynder hendes "spytte-ud-ritual". Det gik rigtig godt idag. Hun er endelig ved at forstå, at det er det at holde apporten der udløser en belønning, og vi nærmer os de gyldne 4 sek. Derudover blev der plads til indlæring af et trick. Idag blev det til at bukke, og jeg nåede at få håndtegn på, men ingen kommande endnu. Glæder mig til at gå en lidt mindre eksamens-stresset periode i møde, og få lidt mere tid til træningen.

Ingen kommentarer: