Min blog er flyttet!

du vil automatisk blive sendt videre til den nye. Hvis ikke, klik her
http://klikkerklog.dk/blog/
Husk at opdatere dine bookmarks.

tirsdag den 9. december 2008

De gyldne 4 sek. er passeret!

Jaah, jeg er så stolt af min langørede superhund!! Apporttræningen - der stadig foregår i stuen, og ikke har meget med apportering at gøre endnu - var virkelig en success idag. Efter få gentagelser hvor jeg klikkede efter få sek. kunne jeg strække "hold fast" i hele 6 sek. Dette gentog jeg 3 gange, hvor Nova holdt apporten 6-7 sek. Herefter afbrød jeg øvelsen med en masse leg mens vi stadig var på toppen. Jeg har ventet længe på denne dag, så er der pludselig lys forude. Næste træning skal hun op på 10 sek. og så øges kriteriet til at hun skal sidde i stedet for at ligge.

Ingen kommentarer: