Min blog er flyttet!

du vil automatisk blive sendt videre til den nye. Hvis ikke, klik her
http://klikkerklog.dk/blog/
Husk at opdatere dine bookmarks.

fredag den 12. juni 2009

Når man bliver fyldt med så meget hjælpeløshed og had at man bliver nødt til spredde budskabet!

Hmm, mærkelig overskrift? Måske, men ikke når man har set følgende video! Videoen viser "Hundeviskeren" (der burde være seriøse regler for hvornår man må kalde sig det) Cesar Millan... Der er ekstremt meget debat om ham, og der er da ingen tvivl om at han vinder prisen som den hundetræner der har mindst forstand på hunde... Hvor må man dog være stædig når man sidder fast i "gamle" principper og direkte mishandler hunde som man vil se i videoen. Der skal dog lige lyde en seriøs advarsel; videoen varer ca. 15 min., efter 1 min 20 sek kunne jeg simpelthen ikke bære at se mere!! Jeg spolede dog frem for at se om det muligvis blev bedre og stødte på en sort schæfer der vidst nok er bange for katte? Millans metode: Tving hunden til at sidde lige overfor en kat og irettesæt den når den viser angst (hunden skriger til sidst af angst)... Hvad foregår der oven i hovedet på den mand?!

Så er der tilsidst lige en video af hvordan det også kan gøres... bare for at sætte et godt eksempel.

Jeg var simpelthen nødt til at poste dette indlæg i forargelse over at sådan noget bliver vist på TV... Det er altså ikke så mærkeligt at elever på hundeskoler nogle gange tror at de skal rive og flå i hunden for at få den til at makke ret...

Dagens sure opstød...

Ingen kommentarer: