Min blog er flyttet!

du vil automatisk blive sendt videre til den nye. Hvis ikke, klik her
http://klikkerklog.dk/blog/
Husk at opdatere dine bookmarks.

tirsdag den 31. marts 2009

En af de dage hvor intet kan slå os ud!

Iih, hvor har vi bare haft en god dag idag! Da jeg kom hjem fra arbejde gav jeg mig til at koge 1 kg. kylling, så jeg er godt rustet til træningen den næste uges tid. Herefter kastede vi os ud i haven og gik igang med træningen. I dagens anledning var der gode forstyrrelser i form af to børn der legede (med en masse lyd på skal jeg lige love for) i haven ved siden af.

  • Først omkringvendinger. Nova har det med at gå for langt ud under omkringvendinger, og derfor er der særlig fokus på disse i øjeblikket. De trænes seperat ved at starte i plads, og klikke for at hun følger mit venstre ben mens jeg drejer rundt om mig selv (puha hvor bliver man rundtosset). Det går rigtig fint og jeg kan snildt tage en hel runde nu. Så skal der bare "start og slut" på.
  • Så lidt lineføring (alm. gang uden vendinger). Super kontakt og perfekt pladsering. JUHU!
  • Apporten kæmper jeg stadig med at gøre til verdens sjoveste øvelse. Seneste tiltag er at forsøge at overføre noget glæde og energi fra "kasseøvelsen" som hun elsker. Så det eksperiment gik igang i dag, og hvilken success. Fra at have en hund der bare ikke kan se det sjove i at gå i plads med apporten, så man idag en hund der drønede rundt om kassen efter mit venstre ben. Pludselig føles det ikke så uoverskueligt mere. 3 gentagelser og så sluttede vi på topppen, kan ikke vente med at prøve igen:)
  • Feltet går også virkelig fremad. Jeg har kæmpet mod min egen dumhed. Jeg har ved en fejl fået klikket for tidligt inden hun har ramt target, og det har resulteret i at hun hver gang er stoppet ½-1 m. for tidligt. Så efter at være startet forfra drøner hun nu 9 ud af 10 gange helt ud til target. Et andet problem var at jeg ikke kunne få afstand på fordi hun stoppede alt for tidligt. Jeg har derfor sikret mig at efter hun var sikker i target, og løb hele vejen hver gang, satte jeg hurtigt afstand på, og det har givet pote! 4 gentagelser fra 5, 10 og 15 m. helt uden fejl... wow!
  • To omgange af "klasse 1 stå øvelse" blev det også til. Første gang på ca. 5 m. i 15 sek med en hund med poterne plantet i cement, afstandbelønning med bold. Anden gang 6 m. 20 sek, igen i cement. Denne gang med afslutning, og hun rokkede sig ikke ud af flækken da jeg gik tilbage:)
  • To stillingskift dæk-sit blev det også til. Den går knap så godt. Hun kommer i sit på første kommando, men jeg vil gerne have mere fart på. Derudover skal jeg være opmærksom på ikke at få lavet håndtegnet for hurtigt da hun virker som om hun synes at det er ubehageligt og derfor giver et lille ryk men bliver liggende. Note til fører!!

...Alt det på lige knap 20 min.

Perfekt dag, humøret er i top!!

1 kommentar:

Paul sagde ...

Hej Camilla,
Fantastisk lækkert at læse om din fine træning!
Det er lige præcis den stemning og holdning du skal tage med den 11. april, så går det fantastisk!!
Mange hilsner
Paul