Min blog er flyttet!

du vil automatisk blive sendt videre til den nye. Hvis ikke, klik her
http://klikkerklog.dk/blog/
Husk at opdatere dine bookmarks.

søndag den 16. november 2008

En god nyhed og en begivenhedsrig dag...

Jubii, fik en mail fra Christina Ingerslev igår, med den gode nyhed, at jeg er med på klikkerinstruktøruddannelsen næste år. Det glæder jeg mig helt vildt til!!
Det er har ellers været en begivenhedsrig weekend, med en tur til Sønderjylland hele dagen igår, hvor vi fejrede min kærestes farfars 85 års fødselsdag. Dette blev desværre uden Nova, der blev passet af min mor imens, men det var hun vidst ikke så ked af. Hun lå trygt og sov i min mors skød da vi kom hjem igen kl. sent om aftenen, og var så langt væk i drømmeland at hun slet ikke registrede os.
Så måtte vi tidligt op igen idag (ved ikke hvorfor vi aldrig får sovet længe i weekenden??), for søndag er "agility-dag". Randi var træner idag, og vejret var heldigvis stadig godt i formiddags. Vi trænede på tre "stationer"; én hvor vi arbejdede med runderinger, eller "videre" som det sig nok nærmere hedder i agility, en anden station med lidt spring, hjulet og posen hvor vi fik øvet det at sende hunden ud og tilbage igen, og en sidste station hvor fokus lå på at få hunden rigtigt ind i slalom efter et spring. Det gik egentlig fint idag, Nova var ok tændt og med, men af en eller anden årsag havde hun fuldstændig glemt slalom idag?! Hun kom kun igennem den første pind, og så kunne hun ligesom ikke huske hvad det nu liiige var man så skulle. Så jeg ved vidst godt hvad vi skal arbejde med næste gang... Efter en hård omgang agility tog vi en tur hjem til min kollega Marianne. Marianne , hendes mand og to børn overvejer nemlig at anskaffe sig en Springer Spaniel, og så måtte man jo lige vise "giraffen" frem. De har heldigvis virkelig sat sig ind i tingene, og hvad det kræver at anskaffe sig en hund, og hvad en springer spaniel vil kræve. Nova var en god ambassadør for sin race idag, og hoppede (heldigvis) ikke op på køkkenbordet! Så efter en omgang (super god) æblekage, en gå tur og opvisning af lidt tricks, er vi nu lige kommet hjem. Nova gik direkte op i stolen og lagde sig til at sove, og det virker som om hun ikke har tænkt sig at flytte sig mere idag...

Ingen kommentarer: