Min blog er flyttet!

du vil automatisk blive sendt videre til den nye. Hvis ikke, klik her
http://klikkerklog.dk/blog/
Husk at opdatere dine bookmarks.

torsdag den 13. november 2008

Ny taktik

Nu er det godt halvanden år siden at vi hentede Nova, og derfor også ca. halvandet år siden at vi begyndte at træne lydighed. Vi begyndte i DKK kreds 1 og det gik rigtig fint. Vi har fortsat trænet i DKK, men nu har jeg besluttet at det må være det, da jeg ikke synes at det metoder der trænes efter giver de resultater de burde.


I weekenden den 11-12 oktober var jeg på Canis "klikker" seminar i roskilde, med to hele dage fulde af oplæg fra Kathy Sdao, Morten Egtvedt og Cecilie Køste... Og det var super godt! Mine øjne er blevet åbnet for nogle helt andre måder at træne (de ellers nogle gange lidt kedelige) lydighedsøvelser på. Så nu er alt hvad vi har lært (næsten i hvert fald) lagt lidt på hylden, og vi er startet fra "scratch" med "de 19 grundfærdigheder". De er dog reduceret til omkring 12 for vores vedkommende. Jeg har lavet et fint skema, som vil blive opdateret i takt med at vi bliver bedre, så idéen er at alle "lamper" skal lyse grønt før vi for alvor går igang med at indlære de reelle øvelser. Blev faktisk overrasket over, at vi allerede fra starten har 3 grønne lamper!

Ingen kommentarer: